۲۰ دی ۱۳۹۰، ۶:۴۲
کد خبر: 30757408
T T
۰ نفر

كوالالامپور - شبكه تلويزيوني خبر آسيا روز سه شنبه در گزارشي از آغاز فعاليت تاسيسات غني سازي اورانيوم 'فوردو' و ممكن نبودن اقدام عليه اين تاسيسات، نوشت: ايران پروژه هاي غني سازي خود را يكي پس از ديگري با موفقيت آغاز مي كند.

به گزارش ایرنا از مالزی،شبكه خبر آسیا در ادامه نوشت:ایران غنی سازی اورانیوم درسایت جدید هسته ای خود را كه حمله به آن ممكن به نظر نمی رسد،با موفقیت آغاز كرده است.

شبكه خبر آسیا با اشاره به تایید آغاز غنی سازی در فوردو از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی، نوشت: این نهاد بین المللی اعلام كرده است بر همه فعالیت های غنی سازی 20 درصدی اورانیوم در این سایت هسته ای نظارت دارد.

شبكه خبر آسیا ادامه می دهد: ایران بارها تاكید كرده است برنامه هسته ای اش جنبه صلح آمیز داشته و علی رغم تلاش برخی از كشورها برای توقف آن، همچنان برنامه غنی سازی خود را زیر نظر آژانس پی خواهد گرفت.

روزنامه استار مالزی نیز در این باره افزود:از نظر تحلیلگران این اقدام ایران نشانه بی اعتنایی این كشور به فشارها و تحریم های كشورهای غربی دارد.

این روزنامه مالزیایی با اشاره به موقعیت تاسیسات هسته ای فوردو،نوشته است: این تاسیسات غنی سازی كه دردل كوه ایجاد شده،ایمنی آن را در برابر بمباران احتمالی افزایش داده به گونه ای كه حمله به آن را تقریبا غیر ممكن ساخته است.

استار همچنین نوشت: فوردو در شرایطی راه اندازی می شود كه سایت غنی سازی نطنز علی رغم درخواست های شورای امنیت همچنان با 8000 سانتریفیوژ فعال است.

خبرگزاری رسمی مالزی برناما نیز نوشت:اعلام آغاز غنی سازی در تاسیسات فوردو همزمان با اعلام خبر اعدام جاسوس آمریكایی، باعث عصبانیت غرب شده است.

برناما نوشت:خبر آغاز غنی سازی در تاسیسات جدید هسته ای ایران از سوی آژانس بین المللی انرژی هسته ای نیز تایید شده است و این نهاد بین المللی اعلام كرده است كه بر فرایند غنی سازی در این سایت جدید نظارت دارد.

بر اساس این گزارش، برناما نیز در گزارش خود تاكید كرده است كه حمله به تاسیسات هسته ای فوردو تقریبا غیرممكن است.

آساق**335

سرخط اخبار جهان